SZKOŁA
Misja
Zapraszamy do działającego przy Warszawskiej Szkole Filmowej – jedynego w Polsce – Ogólnokształcącego Liceum Filmowego i Kreacji Gier Wideo z programem zajęć tworzenia gier wideo. Liceum działa na prawach szkoły publicznej i może w tym roku pochwalić się 100% zdawalnością matury. Wychodząc poza schemat dzielący młodych ludzi na umysły „humanistyczne” i „ścisłe”, Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo jest nastawione na wszechstronny rozwój intelektualny i twórczy. Gry wideo to nie tylko języki programowania i planowanie rozgrywki, ale przede wszystkim opowiadanie obrazami, tworzenie narracji, kreacja postaci i twórcze myślenie. Nauka na Profilu Kreacji Gier w naszym Liceum równoważy solidne przygotowanie techniczne z wszechstronnym rozwojem humanistycznym. Dodatkowe zajęcia w ramach Profilu Kreacji Gier obejmują także fakultet matematyczny, fakultet polonistyczny, Retorykę, Fotografię, Kurs astronomii, Szermierkę, Medioznawstwo, Podstawy języka filmowego, Podstawy psychologii i Historię sztuki.
Profile naszych klas
Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo działa przy Warszawskiej Szkole Filmowej. Wszystkie szkoły mieszczą się w na warszawskim Żoliborzu, gdzie działa także studyjne Kino Elektronik. Dzięki takiemu położeniu licealiści korzystają z dostępu do profesjonalnego sprzętu, doświadczonych wykładowców i bogatego życia kulturalnego kampusu uczelni artystycznej. Liceum Filmowe i Kreacji Gier realizuje podstawę programową obowiązującą ogólnokształcące szkoły publiczne. Głównym celem Profilu Kreacji Gier naszego Liceum jest zapewnianie uczniom warunków do wszechstronnego rozwoju intelektualnego, wspieranie pasji i zachęcanie do pracy twórczej. Licealiści spędzają dużo czasu przed komputerem – może to być czas, w którym młody człowiek zdobędzie nowe umiejętności i przygotuje się do pracy w jednej z najprężniej rozwijających się branż.
Program Kreacji Gier Wideo
Tworzenie gier komputerowych jest zajęciem rozwijającym równocześnie wiedzę humanistyczną, techniczną i umiejętności artystyczne. Program powstaje w oparciu o doświadczenia wyniesione z prowadzenia studiów Kreacji Gier Wideo w Warszawskiej Szkole Filmowej, we współpracy z największymi polskimi firmami produkującymi gry. Programowanie, projektowanie graficzne, animacja komputerowa – to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi, ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania graficznego.
Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy uczą licealistów, tworzą równocześnie ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality – rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata. Program Kreacji Gier Wideo prowadzą czynni zawodowo profesjonaliści branży, m.in. współtwórcy wszystkich trzech części gry Wiedźmin – Marek Ziemak (obecnie 11 bit studios), Marcin Przybyłowicz (CD Projekt), Kacper Kwiatkowski związany z Vile Monarch, a wcześniej 11 Bit Studios (m.in gra “This War of Mine”); Maciej Szcześnik - Think First i CD Projekt (m.in. seria “Wiedźmin”); Marek Brodzki, reżyser (współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Zanussim i Stevenem Spielbergiem) i inni.
Zajęcia w ramach Profilu Kreacji Gier Wideo
- Projektowanie gier papierowych
- Projektowanie prostych gier planszowych, karcianych i figurkowych. Celem jest nauka myślenia algorytmami i zasadami.
- Podstawy produkcji gier
- Uczniowie poznają kolejne etapy produkcji gier od projektu przez prototyp, alfę, betę aż po finalny produkt.
- Projektowanie poziomów / środowisko Unity
- Projektowanie poziomów do gier przygotowanych przez prowadzącego.
- Rysunek koncepcyjny - przedmiot uczy przenoszenia pomysłów na papier w formie szkiców.
- Cyfrowa kreacja artystyczna
- Nauka podstaw grafiki komputerowej 2D / 3D oraz animacji.
- Podstawy programowania
- Nauka podstaw programowania w C# w silniku Unity.
- Programowanie - nauka bardziej zaawansowanych technik programowania w C# i Unity, wykonywanie prostych prototypów gier.
- Tworzenie gier
- Tworzenie prostej gry wspólnie z nauczycielem. Uczniowie przygotowują najpierw papierowy projekt gry, potem zasoby graficzne i dźwiękowe, następnie implementują rozgrywkę i składają elementy gry w spójną całość.
MODEL ABSOLWENTA
MOTTO SZKOŁY: ŚWIADOMOŚĆ + SZACUNEK + KREATYWNOŚĆ
Absolwent naszej szkoły powinien być człowiekiem świadomym, kreatywnym, szanującym siebie i innych. Szkoła pomaga uczniom rozwijać te cechy w różnych obszarach życia, z których najważniejsze to wykształcenie, rozwijanie osobowości oraz otwarcie na świat.
WYKSZTAŁCENIE
poszukiwanie wiedzy, świadomość swoich umiejętności oraz możliwości,;
umiejętność planowania i organizacji nauki – odpowiedzialność za proces uczenia się;
umiejętność formułowania argumentów i wyciągania wniosków z dyskusji;
dobre przygotowanie do egzaminów zewnętrznych;
przestrzeganie kultury języka polskiego;
posługiwanie się nowoczesnymi technologiami;
znajomość języków obcych.
ROZWÓJ OSOBOWOŚCI
samodzielność w działaniu, podejmowaniu właściwych decyzji;
odpowiedzialność za własne wybory;
kreatywność i zaradność w trudnych sytuacjach;
kultura osobista;
pracowitość, solidność;
przyzwoitość, rzetelność;
asertywność;
przestrzeganie ustalonych zasad;
zaangażowanie w podejmowane działania;
przygotowanie do wystąpień publicznych, umiejętność autoprezentacji;
docenianie i rozwijanie aktywności fizycznej, zdrowego trybu życia.
OTWARCIE NA ŚWIAT
otwartość na wiedzę, nowe doświadczenia, kontakty i współpracę z ludźmi,
szacunek do innych ludzi, ich pracy, odmienności i rozumienie potrzeb bliźnich;
umiejętność stawiania czoła „złym wpływom”,
świadomość przynależności narodowej, wykształcona postawa patriotyczna