Warszawska Szkoła Filmowa i Liceum Kreacji Gier Wideo gościli najbardziej uznanych praktyków zajmujących się wirtualną rzeczywistością. Targi i konferencja VR Warsaw Day była znakomitą okazją, aby udowonić, że wspomniana technologia nie jest wyłącznie rozrywką, ale także szansą na lepsze zrozumienie nauki, kultury i biznesu. - VR jest tak mocno rozwinięty, że za trzy lata możemy się spodziewać tej technologii w kolejnej odsłonie filmu Park Jurajski. Film i VR muszą działać razem, choć akurat VR sprawia, że nie oglądamy, a doświadczamy, nie jesteśmy bierni w tym, co akurat robimy na ekranie - powiedział Kuba Matyka z firmy MELT.

Doskonałym przykładem na przenikanie się technologi VR i ambitnej sztuki jest projekt polskiego studia 11th Dimension, które zaprojektowało wirtualny świat obrazów Beksińskiego. - Liczymy na to, że z takiej aplikacji zaczną korzystać muzea i galerie na całym świecie. To jest znakomita forma ożywienia ekspozycji. Nam zaufało Muzeum Historyczne w Sanoku - tłumaczyli wykonawcy aplikacji De Profundis. 

Goście VR Warsaw Day jednogłośnie przekonywali, że wkrótce zastosowanie aplikacji do wirtualnej rzeczywistości będzie najpopularniejszą formą prezentacji produktów. Dotyczy to architektów, lekarzy, twórców rozrywki, czy producentów lokomotyw. - Stworzyliśmy wirtualny symulator, który zawiera fizyczne elementy kokpitu maszynisty oraz zmienny krajobraz między punktem A i B. Maszyniści uczą się, w jaki sposób pokonać daną trasę, aby wykorzystać jak najmniej energii - tłumaczyła Małgorzata Anoszczenko z firmy Tomorrow Sp. z o.o. Okazuje się, że na polskim rynku nie brakuje twórców VR, w cenie pozostaje nadal sam pomysł na grę, aplikację, czy prezentację. - Film to dla nas mało. Oferujemy muzykę orkiestry radiowej, a do tego szansę, aby widzowie koncertu przy pomocy specjalnych gogli przenieśli się do świata superbohaterów filmowych - wyjaśnił Jan Rogus z projektu Superheroes in concert.

Warszawska Szkoła Filmowa od ponad 10 lat wychodzi na przeciw światowym trendom w kreowaniu kultury, dlatego na swoim targowym stoisku zachęcaliśmy do studiowania na innowacyjnym kierunku Tworzenie gier wideo. Nasze otwarte podejście do szerokiego grona młodych Twórców sprawiło, że branżowa impreza VR Warsaw Day odbyła się właśnie na terenie Warszawskiej Szkoły Filmowej. Dziękujemy firmie Idea Ahead - wydawcy magazynu PIXEL oraz bloga RETAIL360.PL. Do zobaczenia!

Feedback