Warszawska Szkoła Filmowa skupia praktyków i teoretyków środowiska gamingowego - to za sprawą prowadzenia nowatorskiego kierunku studiów wyższych pt. "Kreacja gier wideo" oraz innowacyjnego programu edukacyjnego Liceum Kreacji Gier Wideo.

Festiwal dla scenarzystów Script Fiesta był kolejną okazją do rozmowy na temat najszybciej rozwijającej się branży na świecie. Czy scenarzyści filmowi mogą zostać twórcami narracji w grach komputerowych? Na pytanie próbowali odpowiedzieć: projektant gier wideo i Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej Maciej Szcześnikludolog oraz członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier dr Łukasz Androsiuk, medioznawca dr. hab. prof. Uniwersytetu SWPS Mirosław Filiciak. - Jeżeli chcecie pisać dobre scenariusze interaktywne, warto grać w gry. To podstawa, aby poznać zasady narracji nieliniowej - argumentował współtwórca popularnej serii pt. "Wiedźmin". - Wątpię, aby nastał moment, w którym gry i filmy staną się hybrydą. Myślę, że możemy się spodziewać bardzo różnych gier i różnych filmów, które będą się nazwajem inspirowały, ale zawsze będą dostarczały użytkownikom całkowicie innych doświadczeń - przewiduje Filiciak. Dr. hab. prof. Uniwersytetu SWPS zauważa, że uczenie tworzenia gier już na poziomie szkoły średniej może wpłynąć na większą świadomość twórców. Podobne zdanie wygłosił Maciej Szcześnik. W jego opinii, gry tworzone na uczelni technicznej zawsze będą skupiały się na programowaniu, natomiast produkcje szkoły artystycznej mają większą szansę na rozbudowaną fabułę, wysokiej jakości grafikę i ścieżkę dźwiękową. Dr Łukasz Androsiuk przyznał, że scenariusz gier zawsze będzie inną formą wyrazu niż koncepcja filmu, ale to nie przekreśla pracy przy obu rodzajach produkcji. - Radzę próbować. Tylko praktyka pokaże czy warsztat filmowy przyczyni się do tworzenia wyższej jakości gier - powiedział podczas panelu "Narracja 2.0". - Miałem przyjemność współpracować z kilkoma scenarzystami, którzy zajmowali się filmem. Mam swoje przemyślenia. Aktualnie rynek gier jest bardzo wymagający. Sam pomysł na grę nie przekona wydawcy. Trzeba pokazać realny fragment rozgrywki, a tu przydadzą się umiejętności z zakresu projektowania gier wideo - mówił Maciej Szcześnik. Chcesz zdobyć taką wiedzę? Poznaj zasady rekrutacji na kierunku "Kreacja gier wideo" lub "Reżyseria filmu i gier", który Warszawska Szkoła Filmowa prowadzi w ramach Międzynarodowych Studiów Kreacji Multimedialnej.  

 

Feedback