Program Kreacji Gier Wideo

 

Tworzenie gier komputerowych jest zajęciem rozwijającym równocześnie wiedzę humanistyczną, techniczną i umiejętności artystyczne. Program powstaje w oparciu o doświadczenia wyniesione z prowadzenia studiów Kreacji Gier Wideo w Warszawskiej Szkole Filmowej we współpracy z jedną z największych firm produkujących gry- Techland. Programowanie, projektowanie graficzne, animacja komputerowa - to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi, ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą solidne podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania graficznego.

 

Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy uczą licealistów, tworzą równocześnie ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality - rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata. Program Kreacji Gier Wideo prowadzą czynni zawodowo profesjonaliści barnży, m.in. współtwórcy wszystkich trzech częsći gry Wiedźmin - Marek Ziemak (obecnie 11 bit studios), Marcin Przybyłowicz (CD Projekt), Kacper Kwiatkowski związany z Vile Monarch, a wcześniej 11 Bit Studios (m.in gra “This War of Mine”); Maciej Szcześnik - Think First i CD Projekt (m.in. seria “Wiedźmin”); Marek Brodzki, reżyser (współpracował m.in. z Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Zanussim i Stevenem Spielbergiem) i inni.

 

Program kreacji gier wideo

 

 

Projektowanie gier papierowych

 

Projektowanie prostych gier planszowych, karcianych i figurkowych. Celem jest nauka myślenia algorytmami i zasadami.

 

Podstawy produkcji gier

 

Uczniowie poznają kolejne etapy produkcji gier od projektu przez prototyp, alfę, betę aż po finalny produkt.

 

Projektowanie poziomów / środowisko Unity

 

Projektowanie poziomów do gier przygotowanych przez prowadzącego.

 

Rysunek koncepcyjny

 

Przedmiot uczy przenoszenia pomysłów na papier w formie szkiców.

 

Cyfrowa kreacja artystyczna

 

Nauka podstaw grafiki komputerowej 2D / 3D oraz animacji.

 

Podstawy programowania

 

Nauka podstaw programowania w C# w silniku Unity.

 

Programowanie

 

Nauka bardziej zaawansowanych technik programowania w C# i Unity, wykonywanie prostych prototypów gier.

 

Tworzenie gier

 

Tworzenie prostej gry wspólnie z nauczycielem. Uczniowie przygotowują najpierw papierowy projekt gry, potem zasoby graficzne i dźwiękowe, następnie implementują rozgrywkę i składają elementy gry w spójną całość.

Feedback